18:00-21-03-12

Mina ben väker, jag är helt slut. Jobbet får mig ibland att må illa, jag tycker inte om att scerva människor, dom är anting sura eller irriterande på alla vis. Och dom är sånna utnyttjare! Jag har världens jobbigaste kollega, som hela tiden berättar hur dålig man är och att jag inte kommer klara mig och skit. Sen arbetar jag bara med Mongolier som inte kan svenska särskillt bra, eller ingen alls. Det känns som när jag kommer till mitt jobb att jag blir en främling, en utlänning som inte passar in eller förstår. Det är jättejobbigt.
Jag önskar att jag hade en vän som jag kan prata med om allt möjligt. En vän som jag kan ringa, som kommer till mig när dagen är slut och vill shoppa eller bara ta en fika. Som jag verkligen tycker om.
Jag önskar verkligen att jag inte hade en sån grav dyslexi, att jag kunde första svåra texter och vara en plugghäst. Få ett bra jobb där jag gör någonting viktigt, som jag är stolt över. Just nu är jag inte stolt över något som jag är. Jag har börjat med att läsa tidningen på morgonen, alla viktiga delar såklart. Det är svårt och jag förstår många gånger inte helt, men jag ska fortsätta traggla. Sen läser jag varje kväll, just nu läser jag "Femtio sätt att hitta den rätte" den boken får mig att må bra. Jag ska få upp min läsförmåga, få ett bättre ordföråd och kanske till och med lära mig engelska, jag menar svårare engelska. Jag har 1 år på mig att förbättra mig, sen tammefan ska jag börja plugga.
Jag och min fästman flyttar ut om en månad till en mysig 2a i Skärpnäck. Det kommer att bli så skönt. Jag längtar så.
Jag vill börja sy, så när jag flyttar in ska jag köpa en symaskin. Här i Huddninge har dom en supermysig liten sybutik, där ska jag shoppa innan jag flyttar.
Ja, det är mycket man vill. Just nu lever jag för mina dockor, min pojkvän, mina dockvänner och kläder.
Nu vill jag ta det lungt, äta en paj och läsa lite.
Ha en fin kväll, hoppas att solen skiner i morgon. Man blir lite gladare då. :)
//Sweetpi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0